Na elke vlucht vult de piloot een formulier in, waarmee hij de monteur
vertelt welke problemen of afwijkingen hij tijdens de vlucht ondervond,
en welke reparaties of bijstellingen nodig zijn. De monteur leest het
probleem en vult op het onderste deel van het formulier in welke actie
of corrigerende maatregel heeft plaatsgevonden.
De piloot neemt het formulier voor de volgende vlucht door.
Zeg nooit dat monteurs en techneuten geen gevoel voor humor hebben.
Hier volgt een bloemlezing van de bijgehouden onderhoudsklachten en
-problemen, aangedragen door de KLM piloten en de oplossingen
opgeschreven door de monteurs
P = Probleem zoals verwoord door de piloot,
O = Oplossing en de actie van de monteur.
P : De band van het linker binnenwiel is bijna aan vervanging toe.
O : De band van het linker binnenwiel bijna vervangen.
P : Test vlucht OK, behalve het automatisch landingssysteem, is erg ruw.
O : Automatisch landingssysteem is op dit vliegtuig niet ge
:’-D
de laatste zijn erg leuk :’-D